UMC Restaurant De Kroonluchter

UMC

Rebranding Restaurant de Kroonluchter
De klapdeur zwaait open. Een lichte spanning welt op. Verder dan ‘Grey’s Anatomy’ en ‘The Good Doctor’ zijn we namelijk nooit gekomen, als het om ziekenhuiskennis gaat dan. Gelukkig komen we hier niet om met mensen met scalpels te lijf te gaan, maar doen we iets waar we wel weet van hebben, zélfs in een ziekenhuis. Het restaurant; de Kroonluchter, in het UMC kon wel een opfrisbeurt gebruiken. En hoe weinig kennis we ook van het menselijk lichaam mogen hebben, als het om re-branding gaat, zijn we genieën.
 
Voor De Kroonluchter ontwikkelden we een concept, wat studenten moet verbinden met de locatie. Een plek waar zij fijn moeten kunnen eten, drinken, studeren en bijkomen, en waar de rest van de bezoekers ook een van een goede sfeer moeten kunnen proeven. Een nieuw brandbook was de eerste stap, waar al snel nieuwe menukaarten, placemats, servetten, buffetkaartjes e.d. uitvloeiden. Daarnaast werden we gevraagd om nieuwe recepturen uit te werken: voor ieder wat wils en mét focus op vega en zelfs vegan, waarbij extra aandacht is besteed aan duurzame en gezonde voeding. Met een tasting sessie vooraf en personeelstraining achter zorgden we ervoor dat we allemaal op een lijn lagen en de uitvoering optimaal is.